Tiskové zprávy - archiv
Až 40 % úmrtí na silnicích v Evropě je spojeno s výkonem pracovní činnosti
22.6.2017
Nejnovější výsledky ukazují, že počet úmrtí na evropských silnicích se již třetím rokem nesnižuje. Zpráva od Rady pro bezpečnost silničního provozu (ETSC) uvádí, že zaměstnavatelé, vlády členských států a Evropská unie musí vyvinout úsilí k eliminaci dopravních nehod spojených s výkonem pracovní činnosti.
- Tisková zpráva ( 48,48 KB)
BESIP slaví 50. narozeniny
4.5.2017
BESIP slaví v květnu tohoto roku půlstoletí své existence. Za tak dlouhou dobu „prožil“ řadu společenských a politických změn a musel se vypořádat například i s nástupem moderních technologií, které dnes považujeme ve svém každodenním životě za samozřejmé. Ale jsou řidiči a všichni účastníci silničního provozu opravdu tak jiní, než byli před 50 lety?
- Tisková zpráva: BESIP slaví 50. narozeniny ( 269,29 KB)
Světový týden bezpečnosti
3.5.2017
V celonárodním dotazníkovém průzkumu provedeném Centrem dopravního výzkumu (CDV) přiznalo překračování nejvyšší dovolené rychlosti do 10 km v hodině průměrně 86 % respondentů. Těch, kteří jezdí ještě rychleji, bylo 66 %. Z výsledků vyplývá, že většina řidičů faktor nepřiměřené rychlosti stále podceňuje.
- Tisková zpráva: Světový týden bezpečnosti ( 1,33 MB)
7. Vědecká rada BIC Brno
27.4.2017
Již posedmé se ve čtvrtek 20. dubna 2017 sešla Vědecká rada BIC Brno, tentokrát v prostorách Centra dopravního výzkumu v Brně. Hlavním hostem zasedání byl náměstek ministryně školství pro řízení sekce vysokého školství, vědy a výzkumu Robert Plaga, který se členy vědecké rady a přítomnými hosty diskutoval o záměrech MŠMT v oblasti výzkumné činnosti vysokých škol.
- Tisková zpráva ( 83,74 KB)
Výsledky moderního dopravního výzkumu chceme rychleji zavádět do praxe Zakládáme proto nové Centrum transferu technologií
19.4.2017
Každý den po světě cestují miliony lidí. Do cíle chtějí dorazit co nejdříve a nejpohodlněji. To vyvíjí značný tlak nejen na výrobce nových dopravních prostředků, ale také na efektivní plánování dopravy, kvalitu dopravní infrastruktury a bezpečnost silničního provozu. Jde také o to, aby doprava neničila životní prostředí a zanechala na něm stopu co nejmenší.
Litoměřice a Drážďany zahájily spolupráci na projektu e-FEKTA
2.3.2017
Brno, 2. března 2017 - Starosta Litoměřic Ladislav Chlupáč dnes přijal na radnici místostarostku Drážďan Evu Jähnigen. Společným pracovním setkáním představitelů radnic, jejich týmů a zástupců Centra dopravního výzkumu (CDV) tak byla oficiálně zahájena realizace nadnárodního projektu e-FEKTA, jehož cílem je posílit institucionální kapacitu obou měst v oblastech udržitelné dopravy a využití obnovitelných zdrojů energie.
Dopravní nehody nás v roce 2015 stály 68 miliard, zemřelo 737 osob
21.12.2016
Brno, 21. prosince 2016 – Vývoj nehodovosti a jejich následků v Čeké republice nebyl v posledních dvou letech příznivý. Bude-li tento trend i nadále pokračovat, bude za několik let provoz na českých silnicích jedním z nejnebezpečnější v celé Evropě. Kromě osobních tragédií způsobují dopravní nehody také stále rostoucí celospolečenské ztráty. Ty loňské jsou znovu rekordní. Dosáhly 68 miliard korun.
Problém neoprávněných vstupů do prostoru dráhy lze řešit
8.12.2016
Brno, 8. prosince 2016 – Neoprávněné vstupy do prostoru dráhy jsou v České republice velmi frekventovaným a do značné míry i společensky přijatelným jednáním, ačkoliv se jedná o chování vysoce rizikové a zároveň nelegální – jde o porušení zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, § 4a o ochraně dráhy. Každoročně se v důsledku tohoto chování odehraje okolo 250 střetů osob s drážními vozidly, které končí až v 80 % případů smrtí.
Nezanedbatelné jsou i následky materiální a to v souvislosti se zpožděním vlaků a škodami na vozidlech nebo infrastruktuře. Střet také znamená značný stres pro strojvedoucího. Škody působí i samotný nelegální pohyb osob po železničním svršku. Tam, kde je intenzivní, může například docházet k nebezpečnému sešlapání štěrkového lože.
Modernizaci D1 pohlídá v příštím roce až pět úsekových měření rychlosti
23.11.2016
Praha, 23. listopadu 2016 – Plynulejší provoz, méně nehod a nebezpečných situací mají zajistit v průběhu příštího roku detekční kamery v dlouhodobých omezeních na D1. Letos se úsekové měření rychlosti osvědčilo v úseku před Brnem, kde ubylo o třetinu nehod a pouze tři řidiči ze stovky projíždějících dostali pokutu. Ministerstvo dopravy ve spolupráci s dopravní policií a Ředitelstvím silnic a dálnic plánují úsekové měření rychlosti dál používat na modernizaci brněnské dálnice.
Počet seniorů prudce narůstá, znamená to větší rizika v dopravě
4.10.2016
Praha, 4. října 2016 – V roce 2015 žilo v České republice 1,8 milionu osob ve věku 65 a více let. Jejich počet poroste – v roce 2030 by jich mělo být už 2,6 milionu. Podle odhadů budou u nás za 20 let lidé nad 65 let tvořit celou třetinu obyvatel.
Jsme na to připraveni? Co to znamená pro dopravu? Jak zajistit seniorům bezpečnou mobilitu?